موسیقی آوادیس آکادمی

آدرس:

جهانشهر- میدان سپاه بلوار جمهوری- کوچه شهید جدیدی- پلاک ۲۸

تلفن تماس:

02634214333|| 09102626135

ایمیل:

musicavadis@gmail.com

آموزش ساز کوبه ای در کرج

آموزش ساز کوبه ای در کرج

برای آموزش ساز کوبه ای در کرج ابتدا باید با این نوع ساز آشنا بشوید. سازهای کوبه‌ای یا پِرکاشِن به سازهایی می‌گویند که به وسیله ضربه، سایش، خراش، تکان یا هر عمل دیگری منجر به نوسان و لرزش بشوند و تولید صدا نمایند. کاربرد اصلی سازهای کوبه‌ای اجرای ریتم در متن موسیقی می‌باشد.

اما این سازها قابلیت اجرای ملودی را هم ‌دارا می‌باشند. تاریخچه ی سازهای کوبه ‌ای به چند هزار سال پیش باز می‌گردد. احتمال می‌رود این سازها پس از صدای انسان از کهن‌ترین نوع سازها به شمار می‌روند. سازهای کوبه‌ای را معمولا می‌شود به دو طبقه‌بندی سازهای کوبه ‌ای با کوک معین مانند زیلوفون و یا سازهای کوبه‌ ای با کوک نامعین مثل انواع طبل تقسیم‌بندی نمود.

این نوع ساز به علت ساختار و روش اجرایی که دارد دارای صدای بمی می‌باشد. که اگر در کنار سازهایی که دارای صدای زیرتری هستند نواخته شوند ترکیب بی‌نظیری ایجاد خواهند کرد. امروزه در همه‌ی اجراهای سنتی حداقل از یک نوع ساز کوبه‌ای استفاده می‌گردد. و البته که در اکثر کشورها اجراهایی به شکل تک ‌نوازی با ساز کوبه ای نیز صورت می‌گیرد.

آموزش ساز کوبه ای در کرج

اگر شما هم علاقه مند به ساز سنتور هستید و دوست دارید در کلاس سنتور آوادیس شرکت نمایید. برای اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.

کلاس ساز کوبه ای در کرج

از قدیمی‌ترین ادوات موسیقی، سازهای کوبه‌ای می‌باشند که پس از صدای انسان، به عنوان دومین ساز در دنیا یاد می‌شوند. سازهای کوبه ای در انواع مراسمات شادی و غم، موسیقی‌ های مذهبی و محلی استفاده می‌گردند و باعث برانگیختن احساسات انسان می‌شوند.

در حقیقت سازهای کوبه‌ای با به اوج رساندن آهنگ در تولید ریتم، به اجزای جدایی ناپذیر ارکست‌ های موسیقی، سبک ‌های موسیقی محلی تبدیل شده اند. نوازندگان سازهای کوبه ‌ای با توجه به سختی‌های تولید صدا در این ساز؛ باید قدرت نواختن این گونه سازها و همچنین درک انواع ریتم ‌های موسیقیایی را دارا باشند.

بر روی سازهای کوبه ‌ای پوششی به شکل پوسته‌ وجود دارد که از جنس‌های مختلفی تولید می‌شود. روش نواختن سازهای کوبه ای به صورتی است که با ایجاد نوسان و لرزش روی پوسته‌ی ساز از طریق ضربه زدن، تکان، کشیدن توسط نوازنده و یا با کمک وسایل و ابزارهایی برای تولید صدا، ارتعاش تولید می‌کنند.

انواع ساز که به این صورت نواخته ‌شوند، به همین علت به این سازها Percussion  به معنی ضربه زدن، یا سازهای کوبه ای می‌گویند. در حال حاضر سازهای کوبه‌ای در انواع سازهای ایرانی و سنتی کاربرد دارند و برای نواختن این سازها تکنیک‌های متعدد و متفاوتی به آن‌ها افزوده شده که دیگر تنها به ضربه زدن محدود نمی‌شود.

اگر شما هم علاقه مند به ساز گیتار هستید و دوست دارید در کلاس گیتار  آوادیس شرکت نمایید. برای اطلاعات بیشتر کلیک نمایید.

تدریس ساز کوبه ای در کرج

سازهای کوبه‌ای در ایران جزء کهن‌ترین آلات موسیقی می‌باشند. که به عنوان تولید کننده آهنگ های خاص برای متن ملودی‌های محلی در نواحی مختلف کشور به شمار می‌آیند. نوازندگان از سازهای کوبه‌ای در ایام گذشته در کنار ساز های بادی و برنجی برای نواختن آهنگ‌های ایرانی استفاده می‌کرده اند.

سازهای کوبه‌ای را به طور معمول در اجراها برای نگه داشتن ضرب آهنگ استفاده می‌کنند. اما این سازها آن قدری انعطاف‌پذیر می‌باشند که به تنهایی نیز می‌توان اجراهای تک نوازی زیبایی خلق کرد.

انواع گوناگونی از سازهای کوبه‌ای در ایران وجود دارند که از مشهورترین آنها می‌توان از دهل، دایره تمبک ، نقاره ، دف ، دمام، دکر یا همان دهان نام برد. در پیش زمینه هرکدام از این سازها کاربردهای متفاوتی مثل نواخته شدن در ورزش زورخانه‌ای، مجالس غم و شادی و غیره نهفته است.

آموزش ساز کوبه ای در کرج

آموزشگاه ساز کوبه ای در کرج

اگر میخواهید به یادگیری سازهای کوبه ای تحت نظر اساتید مجرب و ماهر بپردازید می‌توانید به آموزشگاه آوادیس در جهانشهر کرج مراجعه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری کلاس ها و اساتید با ما تماس حاصل فرمایید.

02634214334 || 02634214333 || 09102626135