موسیقی آوادیس آکادمی

آدرس:

جهانشهر- میدان سپاه بلوار جمهوری- کوچه شهید جدیدی- پلاک ۲۸

تلفن تماس:

02634214333|| 09102626135

ایمیل:

musicavadis@gmail.com

آموزش ویولن در کرج

آموزش ویولن در کرج

آموزش ویولن در کرج را با کمک آموزشگاه موسیقی آوادیس شروع کنید. در کنار شما هستیم با اساتید حرفه‌ای و آموزش‌های درجه یک با استفاده از متدهای روز دنیا.

ساز های آرشه ای به وسیله آرشه اجرا می‌شوند.آرشه به معنای کمان می‌باشد. ساز‌های زهی- آرشه‌ای در موسیقی ایرانی به دو ساز کمانچه و قیچک اشاره رفت ، در بخش حاضر (موسیقی غربی ) از چهار ساز دیگر نام می‌بریم:

1- ویولن

2-ویولن آلتو

3- ویولنسل

4- کنترباس

مطالعه بیشتر : آموزش  ساز فلوت کلید دار

ساز ویولن حدود 70-60 سالی است که در ایران شناخته شده و حتی مکاتبی هم برای تعلیم اجرای موسیقی ایرانی توسط استادان نوازنده این ساز به وجود آمده است.

آموزش ویولن در کرج مطالعه بیشتر : آموزش ساز کاخن

تدریس ویولن در کرج

چهار ساز گفته شده همگی چهار سیمه هستند.ساز کنترباس گاه دارای سه و به ندرت پنج سیم است. این چهار ساز از قسمت‌هایی چون  بدن و دسته و سر تشکیل شده‌اند.

بدن جعبه ای است تو خالی که ضمنا نقش تقویت کننده صوت را بر عهده دارد دسته ساز در نوع آرشه ای فاقد دستان است. (به همین علت حصول هر صوت بینابینی ما بیم دو صوت ممکن است، زیرا نوازنده می‌تواند انگشتان خود را در تمام طول سیم بلغزاند.)

در قسمت سر ساز جعبه گوشی‌ها قرار دارد و در انتهائی ترین نقطه سر ، ادامه جعبه به شکل مارپیچ و روبه جلو ، به دور خود پیچیده است.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز دف

در قسمت‌های سه گانه ، به مقیاسی متفاوت ، سه ساز اول کاملا به هم شبیه هستند، در حالی که ساز کنتر باس اندکی با آنها اختلاف دارد.

بدن در ویولون و ویولا و ویولنسل از دو سطح کمی منحنی (پشت ماه ) و یک نوار چوبی – که این دو سطح به هم می‌پیوندد. تشکیل شده لبه‌های انتهائی بالا و پایین هر دو سطح دایره ای شکل شده و در قسمت وسط فر رفتگی یافته اند. روی سطح روِینزدیک این فرو رفتگی در وسط شکافی به شکل F بریده شده است. که به طور قرینه در دو جانب خرک ساز قرار گرفته‌اند.

حد بالائی نت هی وسعت صدا در این ساز‌ها مشخص نیست.

مطالعه بیشتر : آموزش آهنگسازی

اگر چه تمام ساز های چهار گونه بالا با آرشه نواخته می‌شوند، اما گاه در بعضی از لحظه‌ها به ابتکار آهنگساز از نوازنده خواسته می‌شود. که ساز را به جای آرشه باانگشت بنوازد.

در این صورت او آرشه را در مشت راست نگاه داشته است. و با انگشت اشاره همان دست روی سیم سیم زخمه می‌زند.

آموزش ویولن در کرج مطالعه بیشتر : آموزش گیتار الکتریکی

کلاس ویولن در کرج

1.ویولن

ساز زهی – آرشه ای، کوچک ترین ساز این دسته،که برای نواختن روی شانه چپ قرار می‌گیرد و به کمک آرشه که در دست نوازنده است نواخته می‌شود.سیم‌های ویولن قبلا از روده گوسفند ساخته می‌شد.

امروز در سیم‌های بم تر ، برروی روده سیم فلزکی نازکی می‌پیچید. و در سیم‌های زیرتر از مفتول فلزی تنها استفاده می‌شود.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز درامز 

سیم‌های ویولن از زیر ترین تا بم ترین سیم به ترتیب پائین کوک می‌شوند.

می سیم اول

لا سیم دوم

ر سیم سوم

سل سیم چهارم.

بنابراین اصوات سیم ‌‌ها نسبت به یکدیگر به ترتیب فاصله پنجم را تشکیل می دهند.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز کمانچه 

آموزش ویولن در کرج

وسعت صدای ویولن از این قرار است :

آموزش ویولن در کرج

در این وسعت صدا،ویولن قادر است تمام فواصل کروماتیک غربی و فواصل کروماتیک مخصوص موسیقی ایرانی و هر موسیقی دیگر را حاصل کند.به شرط آنکه گوش نوازنده در تشخیص شان استاد باشد.

ویولن سازی تکنواز و همنواز است.عضو مهم چه در ارکسترهای کوچک (حتی دو تا سه نوازنده)و چه در ارکسترهای بزرگ (ارکستر سنفونیک) به شمار می‌رود.

مطالعه بیشتر : آموزش آواز 

آموزش تخصصی ویولن

در این قسمت به وجود بخش‌های اصلی ساز ویولن می‌پردازی. آرشه: درحقیقت آرش یا کمان چوبی می‌باشد که رشته‌های مویی دم اسب در آن کشیده شده است و به دو سر آن متصل است و ثابت است. تنه: تنه جعبه‌ای می‌باشد که بین طبله و زیره و جدارهای طرفی قرار گرفته شده است. و همانطور که می‌دانید بر روی طبله ویولن سیم‌ها، تکیه گاه سیم‌ها، خرک، سیم‌گیر و دو شکاف به شکل قرینه به شکل f قرار دارد. گردن: دنباله چوب آبنوس تکیه‌هایی برای سیم هاست که محلی می‌باشد برای انگشت گذاری نوازنده در قسمت بالایی ساز ویولن. نوازنده ویولن این توانایی را دارد که در تمام طول چوب آبنوس انگشت گذاری نماید. در حقیقت انتهای دسته ساز به جعبه کوچکی می‌رسد که سیم‌ها در درون آن به اطراف گوشی‌های کوک می‌پیچند. تدریس خصوصی ویولن خرک: بین سیم‌ها و طبله ویولن خرک موجودیت دارد و فشار سیم‌ها به آن خرک را عمودی نگه‌می‌دارد. نقش خرک اینست که ارتعاش سیم‌های ساز را به طبله و به جعبه ویولن منتقل کند. گریف: در ساز ویولن و از آبنوس ساخته شده است. و در طول گردن ویولن چسبیده است و تا میانهٔ جعبهٔ ساز ادامه دارد. گریف جایی است که نوازنده با انگشت خود سیم را به آن می‌چسباند و به این ترتیب طول سیم را کوتاه می‌کند و نت‌های مختلف را می‌نوازد. سیم گیر: از آبنوس ساخته شده و در فاصله اندکی از خرک ساز تا آخر تنه ویولن کشیده شده است. با زهی به جنس روده یا مدلی پلاستیکی به دکمه‌ای که در قسمت پایین جدار تعبیه شده بند می‌‌شود. سیم‌ها: سیم‌ها از یک جعبه کوچک سر ساز آغاز شده‌اند در طول چوب آبنوس تکیه‌گاه سیم‌ها ادامه دار شده‌اند، و همینطور که از روی خرک عبور کرده و در سیم‌گیر از حرکت می‌ایستند. سیم‌های ویولن در گذشته از روده گوسفند تولید می‌‌شدند. امروزه در سیم‌های که بم‌تر هستند ، روی روده سیم فلزی نازکی می‌‌پیچند و همینطور که در سیم‌های زیرتر از مفتول فلزی فقط استفاده می‌‌شود.

آموزش ویولا در کرج

2.ویولن آلتو (ویولا)

از نظر ساختمانی و طرز گرفتن عینا شبیه به ویولن، فقط حدود چند سانتی متر از آن بزرگتر است.تفاوت دیگر این ساز با ویولن در کوک و وسعت آن است.

سیم های چهارگانه در این ساز :

فواصل سیم‌ها در این ساز نیز،مانند ویولن ، پنجم است و باید دانست که نت این ساز را با کلید ((دو)) ی روی خط سوم می‌نویسند.

نقش تکنواز در این ساز کمی کم تر از این نقش در ویولون است.در عوض ویولن آلتو یکی از اعضای مهم همنوازهای کوچک و همنواز بزرگ (سنفونیک و نظایر آن) است.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز قانون

آموزش ویولن در کرج با آموزشگاه موسیقی آوادیس

آموزش ویولن در کرج مطالعه بیشتر : آموزش گیتار 

آموزش ویولنسل در کرج

3.ویولنسل

ویولنسل چنان بزرگتر از دوساز آرشه‌ای قبلی است که نوازنده مجبور است آنرا برای اجرا بر روی زمین،مابین پاهای خود تکیه دهد.درحالیکه خود روی صندلی می‌نشیند.از این جهت در انتهای تحتانی ویولنسل ، میله آهنی نصب شده (که در غیر هنگام اجرا آن را باز می‌کنند.یا می پیچند و به داخل جعبه سر می دهند. )و نوک آن روی زمین قرار دارد.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز نی

فواصل سیم‌های چهار گانه این ساز به تر تیب ((پنجم)) و به قرار زیر است:

آموزش ویولن در کرج

یعنی همان کوک سیم‌های چهار گانه  ویولن آلتواست آلتواست در یک اکتاو پائین تر.

آموزش ویولنسل در کرج با آموزشگاه موسیقی آوادیس میسر نمایید.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز ویولن

وسعت صدای این ساز عبارت است از:

آموزش ویولن در کرج

نت این ساز را در اصوات بم با کلید ((فا))، در اصوات وسط با کلید ((دو)) (ی خط چهارم)و در اصوات زیر با کلید ((سل)) می‌نویسند.

مطالعه بیشتر : آمورش ساز ویولنسل 

آموزش کنترباس در کرج

4.کنترباس

بزرگترین و بم ترین عضو گروه ساز های آرشه‌ای است.شکل ظاهر آن کمی با سه ساز قبلی تفاوت دارد،توضیح آن که در قسمت بالای بدنه،جدار خارجی مانند سه ساز دیگر گرد نیست. بلکه  با انحنائی عکس انحنای آنها ؛ کم و بیش  در جهت مماس شدن با دسته پیش می‌رود. سطح ساز در عقب نیز – برخلاف سه ساز دیگر -گرده ماهی نبوده،بلکه صاف است.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز کنترباس

اختلاف دیگر این ساز در آن است که امروزه سیم های کنترباس به فاصله چهارم کوک می‌شود،به این ترتیب:

آموزش ویولن در کرج

نکته دیگر اینست که در این ساز اصوات عملا یک اکتاو بم تر از نتی که برای آن می‌نویسند صدا می دهد،به این ترتیب،اصوات عملی سیم‌های چهارگانه بالا چنین است:

آموزش ویولن در کرج

برخی از کنترباس ها دارای پنج سیم هستند، و کوکشان عبارتست از :

آموزش ویولن در کرج

مطالعه بیشتر : آموزش ساز سنتور 

دو سیم 4 و 5 در این نو کنترباس به فاصله سوم کوک می‌شود.

برخی دیگر در این ساز چهارسیمه با همان کوک یاد شده در بالا است.ولی سیم بم (می)به یاری دستگاهی مکانیکی که در ساز تعبیه شده،می‌تواند تا فاصله سوم بزرگ (نت(دو))بم تر شود و دو باره به کمک همان دستگاه نت((می)) را بشنواند.

در قرن نوزدهم و کمی قبل از آن کنترباس ها دارای سه سیم بوده‌اند.

آموزشگاه ویولن در کرج

آموزشگاه ویولن در کرج با عنوان آموزشگاه موسیقی آوادیس در خدمت شما می‌باشد. اما همانطور که می‌دانید ویولن و آموزش آن بسیار پرطرفدار است ولی باید توجه داشته باشید که کیفیت آموزشگاه را اصل موضوع انتخاب خود قرار دهید. و همینطور رزومه آن اساتید را بررسی نمایید. که دارای تجربه کافی برای آموزش باشند. البته ما این نوید را به شما می‌دهیم که هنرجویان زمانی که برای ثبت نام  وارد آموزشگاه می‌شوند ، می‌توانند سر کلاس‌های آموزشی ما حضور یابند و بعد با خیال راحت ثبت نام نمایند. اساتید باید با جدیدترین متد‌های آموزشی موسیقی آشنایی داشته باشند. و بتوانند به صورت خلاقانه موسیقی را به شما آموزش دهند.

هزینه کلاس ویولن

درحقیقت هزینه کلاس ویولن در کرج هم برحسب تعرفه‌های معین از هنرجو دریافت می‌شود.درواقع که البته منطقه به منطقه در شهر و آموزشگاه به آموزشگاه متفاوت است. هزینه کلاس ویولن در کرج بسته به این مورد پیش کدام آموزشگاه موسیقی و استاد مهارت کسب می‌کنید، متفاوت است و برخی از اساتید این ساز هستند که براساس تجربه و متدهایی که برای آموزش به‌کار می‌برند به‌عنوان بهترین استاد ویولن در تهران شناخته می‌شوند. هزینه‌های بیشتری نسبت به دیگر اساتید کمتر شناخته‌شده خواهد داشت.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز تمبک 

برای یافتن یک استاد ویولن در کرج تنها کافی‌ می‌باشد که با ما تماس حاصل فرمایید.

آموزش ویولن در کرج

مطالعه بیشتر : آموزش ساز ارف 

شماره تماس با آموزشگاه آوادیس برای آموزش ویولن در کرج:

۰۲۶۳۴۲۱۴۳۳۴

۰۲۶۳۴۲۱۴۳۳۳

۰۹۱۰۲۶۲۶۱۳۵

آموزش ویولن در جهانشهر- آموزش ویولن در مهرشهر – آموزش ویولن در آزادگان – آموزش ویولن در مهرشهر -آموزش ویولن در کارخانه قند – آموزش ویولن در هفت تیر- آموزش ویولن در عظیمیه -آموزش ویولن در طالقانی – آموزش ویولن در محمدشهر- آموزش ویولن در میدان شهدا – آموزش ویولن در گوهردشت – آموزش ویولن در باغستان- تدریس ویولن در جهانشهر- تدریس ویولن در مهرشهر – تدریس ویولن در آزادگان – تدریس ویولن در مهرشهر -تدریس ویولن در کارخانه قند – تدریس ویولن در هفت تیر- تدریس ویولن در عظیمیه – تدریس ویولن در طالقانی – تدریس ویولن در محمدشهر- تدریس ویولن در میدان شهدا – تدریس ویولن در گوهردشت – تدریس ویولن در باغستان

ویولن چجور سازی است؟

ویولن یک ساز زهی و آرشه‌ای می‌باشد که کوچک‌ترین عضو این گروه از سازها است. اصالت این ساز متعلق به کشور ایتالیا می‌باشد.

برای یادگیری ویولن از چه سنی باید شروع کرد؟

ذهن قدرتمند انسان امکان آموزش موسیقی را در هر زمانی فراهم می‌کند و هر کسی در هر سنی می‌تواند یادگیری ویولن را شروع نماید. اما به طور کلی در سنین زیر ۱۸ سال یادگیری سریع تر و عمیق تر صورت می‌گیرد.

یادگیری ویولن چقدر زمان می‌برد؟

ویولن جز سازهایی است که به تلاش و پشتکار بسیاری نیاز دارد. بنابراین تا حد زیاد مدت زمان یادگیری به سعی و تمرینات مکرر شما بستگی دارد. ولی به طور میانگین ۲ تا ۳ سال زمان لازم است تا هنرجو بتواند بر روی ویولن مسلط شود و آن را بنوازد.

آیا نواختن ساز ویولن سخت است؟

نواختن ویولن کار آسانی نیست. برای نواختن ویولن باید مهارت زیادی در نحوه استفاده از انگشتان خود داشته باشید و ساز را به طور صحیح با دستانتان نگه دارید. البته که یادگیری این ساز با آموزش و تلاش شما در یادگیری آنقدرها هم دشوار نخواهد بود.

چه نوع ساز ویولنی بهتر است که تهیه کنم؟

در انتخاب ساز ویولن مناسب باید به سطح مهارت‌ها، سبک موسیقی و اندازه آن توجه شود. شما می‌توانید با حرفه ای و بهتر شدن در نواختن ساز ویولن بهتری تهیه نمایید. همچنین قبل از خرید ویولن حتماً آن را بنوازید و امتحان کنید. اما اگر نواختن نمی‌دانید می‌توانید از دوست یا استادی مسلط به ویولن در این زمینه برای خرید ساز کمک بگیرید.

مبتدیان برای آموزش ویولن باید از کجا شروع کنند؟

برای شروع اگر علاقه دارید به یادگیری پیشنهاد می‌شود در یک کلاس آموزش ساز ویولن شرکت نمایید. و چون مبتدی هستید حتما برای خرید ساز مشورت بگیرید و تنهایی خرید نکنید. سپس با تمرین مداوم و منظم مهارت نواختن خود را بالا ببرید.

نواختن ویولن چه مهارت هایی لازم دارد؟

برای نواختن و یادگیری هر سازی دو مولفه علاقه و استعداد در کنار هم از اهمیت ویژه ای برخوردارند. در هر شخص هنرجویی این دو مولفه در سطح های مختلف وجود دارد که هر چه بیشتر باشند به آموزش ویولن را سرعت می‌بخشد.

چگونه می‌توان تبدیل به یه ویولنست حرفه ای شد؟

حرفه ای شدن در نواختن بستگی به تلاش و پشتکار شما در تمرینات مداوم دارد ولی به طور متوسط باید ۴ تا ۵ سال زمان صرف کنید.

متد های آموزش ویولن چگونه هستند؟

روش‌های آموزش تدریجی هستند و به مرور زمان با یادگیری هر چه بیشتر پیچیده تر می‌شوند. بهتر است یادگیری کامل ساز ویولن را در یک آموزشگاه معتبر با اساتید مجرب شروع کنید.

برای یادگیری ویولن چه پیش‌نیازهایی ضروری می‌باشند؟

باید به نواختن ویولن علاقه داشته باشید. سپس ساز را تهیه کنید تا به یادگیری بپردازید. همچنین در کنار ساز به دفتر نت و کتاب نیاز دارید. باید با استاد موسیقی خود در همه حال نواختن هماهنگ باشید. تا بتوانید با انجام تمرینات مکرر و مداوم روزانه سطح خود را بهتر و بهتر کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.