موسیقی آوادیس آکادمی

آدرس:

جهانشهر- میدان سپاه بلوار جمهوری- کوچه شهید جدیدی- پلاک ۲۸

تلفن تماس:

02634214333|| 09102626135

ایمیل:

musicavadis@gmail.com

آموزش تمبک در کرج

آموزش تمبک در کرج

آموزش تمبک در کرج را با کمک آموزشگاه موسیقی آوادیس شروع کنید. در کنار شما هستیم با اساتید حرفه‌ای و آموزش‌های درجه یک با استفاده از متدهای روز دنیا.

ساز تمبک از نوع سازهای ضربی به شمار می آید.حصول صوت در این دسته از ساز ها بر اثر کوبیدن جسمی ، با نرمی یا سختی معین،بر پوستی که بر سطح دایره ای شکل حلقه استوانه یا کاسه ای کشیده شده یا بر اثر کوبیده شدن دو جسم سخت (و غالبا زنگ وار)صورت می‌گیرد.

در برخی از سازها ، که پوست بر حلقه یا استوانه کشیده شده ممکن است یکی از سطوح بدون پوست باشد، و در نوع دیر هر دو سطح با پوست پوشانده شود.صوت سازهای ضربی پوستی ،برخی با ارتفاع (زیر بمی) نا معین و بعضی با ارتفاع معین بوده ، و نوع اخیر قابلیت کوک شدن (تغییر ارتفاع صوت) ، را در بیشتر سازهای پوستی ایرانی، ضربه زدن توسط انگشتان هر دو دست نوازنده صورت می‌گیرد.سازهای (زنگ وار) و (نیمه زنگ وار)غالبا بدون ارتفاع معین هستند.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز کاخن

آموزش تمبک در کرج

کلاس تمبک در کرج – کلاس تنبک در کرج

این ساز از دو قسمت کلی و استوانه ای شکل تشکیل شده:

قسمت اول (بالا و هنگام نواختن : جلو) به قطر تقریبی ۲۵ تا ۳۰ سانتی متر و به طول۴۵ سانتی متر که سطح بالائی آن پوست کشیده شده و در پائین به قسمت دوم متصل شده است.

و این قسمت عبارت است از استوانه باریک تری که در انتها (پائین کمی گشاد تر شده و به دهانه ای باز منتهی گشته است.)جنس تمبک معمولی از چوب است.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز دف

تمبک به منظور نواختن به طور افقی روی ران نوازنده نشسته قرار می‌گیرد و او دست چپ خود را در بالا و دست راست را در کنار راست تمبک قرار می‌دهد. و با انگشتان ، نرمه و تمام دست خود بر قسمت های مختلف (مرکز ، میان، کنار )پوست می‌کوبد.

آموزش تمبک در کرج با آموزشگاه موسیقی آوادیس.

صوت تمبک بدون ارتفاع معین است.

از آنجا ک وسیله کوبیدن روی ساز انگشتان انسان است. و این وسیله  قادر است برروی تمبک ریزه کاری و شیرین کاری های فراوان اعمال کند. می توان از آن به عنوان تکنواز  استفاده‌های شایان و جالب کرد.

نقش همنوازی در این ساز نه فقط همراهی ساز یا آواز و تامین و نگهداری ضرب موسیقی است.

بلکه طی 25 سال اخیر به ابتکار حسین تهرانی و همکاری دیگران ارکستری مرکب از گزوه (تمبک نوازان)تشکیل شده قطعه هائی اجرا کرده‌اند.

مطالعه بیشتر : آموزش آواز 

کلاس تمبک در کرج

تدریس تمبک در کرج – تدریس تنبک در کرج

آموزشگاه موسیقی آوادیس در زمینه تدریس تمبک در کرج فعالیت دارد. برای هماهنگی بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.

بدنهٔ  ساز تمبک را در گذشته از جنس چوب، سفال و گاهی هم فلز می‌سازند، اما امروزه از جنس چوب می‌سازند.
ساز تمبک از قسمت‌های زیر تشکیل شده است:

پوست

دهانهٔ بزرگ

تنه

پا

گلویی (نفیر)

دهانهٔ کوچک (کالیبر)

تمبک زور خانه

شکل ظاهری تمبک زور خانه با تمبک معمولی کمی اختلاف دارد، قسمت بالائی آن به شکل جام (کاسه)و قسمت دنباله (در پائین )مخروطی تر از تمبک معمولی است علاوه بر این تمبک زورخانه را از گل پخته می سازند.صدای آن نیز بم تر و قوی تر از تمبک معمولی است.بلندی ساز ۴ و قطر دهانه پوستی ۴۸ سانتی متر است.

مطالعه بیشتر : آموزش ساز ویولن

تدریس تمبک در کرج

ساز خوب تنبک چه ویژگی‌هایی دارد؟؟؟
چوب ساز تنبک باید بدون گره و ترک باشد.
بخصوص درباره تنبک، یکدست بودن چوب خیلی پراهمیت است. بعضی تنبک‌هایی که با چوب چند تکه ساخته می‌شوند.
و همینطور در پوست اندازی مجدد دچار ترک خواهند شد. آموزش ساز تنبک برای همه سنین قابل یادگیری است. کودکان هم می‌توانند به یادگیری نواختن ساز تنبک بپردازند. ولی شروع کلاس اموزش تنبک بهتر است بعد از گذراندن اموزش موسیقی مخصوص کودکان (ارف) باشد .

نوجوانان و بزرگسالان هم قادر خواهند بود به یادگیری تنبک بپردازند .

آموزش موسیقی برای عموم افراد در هیچ سنی دیر نخواد بود.  هم برای شما یک تفریح است و هم می‌تواند در تقویت حافظه و توانایی ذهنی شما نقش موثری داشته باشد.

آموزش تنبک برای کودکان در کرج

زمانی که والدین برای ثبت نام موسیقی برای کودکان خود به آموزشگاه موسیقی آوادیس مراجعه می‌نمایند. اولین سوالی که از ما می‌پرسند اینست که کودک ما از چه سنی می‌تواند کلاس تنبک را ثبت نام کند؟و اما پاسخ ما اینست که آموزش تنبک برای کودکان در کرج از سن هفت سالگی تا سیزده سالگی می‌باشد.چون در این بازه سنی است که کودکان از نظر ذهنی آمادگی لازم برای آموزش تنبک را پیدا می‌کنند. البته باید قید شود که کودکانی که قبلا دوره آموزشی ساز فلوت ریکوردر یا طبلک و یا یلز را گذرانده اند قادر هستند که در صورت علاقه مندی کلاس های تنبک ما را ثبت نام نمایند.

اما کودکانی که زیر هفت سال هستند چطور؟ کودکان زیر هفت سال که تا به امروز آشناییتی با دوره آموزش موسیقی کودک نداشته اند، بهتر است که کلاس ارف یا موسیقی کودک را ثبت نام نمایند. این باعث می‌شود که خوب موسیقی را درک کنند و برای آموزش‌های تخصصی تر سر در گم نشوند.

آموزشگاه تنبک در کرج

آموزشگاه تنبک در کرج با عنوان آموزشگاه موسیقی آوادیس ، در خدمت شما در حوزه آموزشی موسیقی می‌باشد. اما همیشه سوال اینست که آموزشگاه موسیقی خوب، چه آموزشگاهی می‌باشد؟

مطالعه بیشتر : آموزش ساز سنتور 

برای آموزش تمبک در کرج – آموزش تنبک در کرج می‌توانید از برنامه آموزشی آوادیس دیدن نمایید.

شماره تماس با آموزشگاه آوادیس:

۰۲۶۳۴۲۱۴۳۳۴

۰۲۶۳۴۲۱۴۳۳۳

۰۹۱۰۲۶۲۶۱۳۵

آموزش تخصصی تمبک – آموزشگاه تمبک کرج – آموزش تخصصی گیتار – آموزش تنبک در کرج

آموزش تمبک در جهانشهر- آموزش تمبک در مهرشهر – آموزش تمبک در آزادگان – آموزش تمبک در مهرشهر -آموزش تمبک در کارخانه قند – آموزش تمبک  در باغستان- تدریس تمبک در جهانشهر- تدریس تمبک در مهرشهر – تدریس تمبک در آزادگان – تدریس تمبک در مهرشهر -تدریس تمبک در کارخانه قند – تدریس تمبک در هفت تیر- تدریس تمبک در عظیمیه – تدریس تمبک در طالقانی –تدریس تمبک در محمدشهر- تدریس تمبک در میدان شهدا – تدریس تمبک در گوهردشت – تدریس تمبک در باغستان

سوالات متداول آموزش تنبک

 

آموزش تنبک چقدر هزینه دارد؟

 آموزش تنبک مستلزم صرف هزینه است . در حال حاضر قیمت یک تنبک برای آموزش مقدماتی با توجه به افزایش روزانه و مداوم قیمت مواد اولیه متغیر است اما میتوان برای شروع یادگیری از ساز سازهای ابتدایی‌تر با قیمت مناسبتر استفاده کرد.

 سن مناسب برای یادگیری تنبک چه سنی است؟

– آموزش تنبک را می‌توان در هر سنی آغاز کرد. چراکه یادگیری این ساز به تمرین و ممارست نیاز دارد.

 ویژگی‌های یک تنبک خوب چیست؟

– یکی از مهمترین ویژگی‌های یک تنبک خوب جنس چوب و جنس پوست آن است . بهتر آنست که هم چوب و هم پوست به کار رفته در این ساز کهنه باشد. چوب یک تنبک خوب باید بدون گره و پوست باید یکنواخت و بدون آهک باشد.

آیا کودکان می‌توانند به یادگیری ساز تنبک بپردازند؟

– کودکان همچون بزرگسالان می‌توانند تنبک را یادگرفته و آموزش ببینند. این ساز در ابعاد کوچکتر که مناسب خردسالان است نیز تولید می‌گردد.

 برای یادگیری تنبک چقدر زمان لازم است؟

– زمان یادگیری تنبک برای هر فرد با توانایی‌ها و استعدادهای مختلف، متفاوت است. هر شخص بسته به میزان استعداد و تمرین خود به زمانی در حدود 6 ماه تا دو سال احتیاج دارد تا بتواند به تسلط کافی در نواختن این ساز برسد.

آموزش تنبک به چه صورت است؟

آموزش ساز تنبک باید به صورت حضوری و زیر نظر یک مدرس توانمند انجام بپذیرد. چراکه مدرس باید نحوه در دست گرفتن ساز و نحوه نواختن آن را به هنرجو آموزش داده و نظارت لازم را بر عملکرد ایشان داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.